Over 'De Unie'

  • Home
  • Over 'De Unie'
  • Corona Protocol

Corona Protocol

Geachte (buitengewone) leden van de Sociëteit ‘De Unie’,

Vanaf 1 juni is het mogelijk voor groepen van maximaal 30 personen en uitsluitend na reservering ‘De Unie’ te bezoeken. Hiervoor is een aantal spelregels van kracht die wij onderstaand nader zullen toelichten.

Wij sluiten niet uit dat een aantal van deze spelregels later, naar aanleiding van onze ervaringen in de maand juni, nog zal worden aangepast. Misschien moet het nog strenger, misschien kan het ook op onderdelen soepeler. 

Het uitgangspunt is om de kans op besmetting tijdens uw bezoek aan de sociëteit zoveel mogelijk te beperken. 1,5 meter afstand houden is hierbij een belangrijke regel, evenals de zorg van iedereen om contactmomenten zoveel mogelijk te vermijden. Dit voor de gezondheid van onze gasten en van onze medewerkers.

Per item geven wij onderstaand aan wat wij nodig achten, wat hiervoor geregeld en afgesproken moet worden.

  • Openingstijden

De sociëteit is open op vooraf afgesproken tijden en uitsluitend toegankelijk voor groepen die hebben gereserveerd. Helaas is het voorlopig niet mogelijk om (individueel) zonder reservering ‘De Unie’ te bezoeken.

Groepsreserveringen dienen tijdig te worden gedaan in overleg met de manager, Vincent Linck (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.; tel nr. 035-6248252).

Hij beheert de planning, voorlopig alleen voor de maand juni. In de maand juni is 30 gasten in de zaal het absolute maximum, waarvan niet mag worden afgeweken.

  • Uitnodiging

In de uitnodigingsbrief zullen wij duidelijk vermelden aan welke richtlijnen de bezoekers zich moeten houden:

  • Thuisblijven bij:
  • Neusverkoudheid
  • Loopneus
  • Niezen
  • Keelpijn
  • Lichte hoest
  • Verhoging of koorts
  • Benauwdheid

Noot: Een bezoeker wordt naar huis gestuurd als bij de ontvangst of gedurende het bezoek duidelijk wordt dat hij last heeft van één van deze symptomen.

Hierbij geldt als uitgangspunt ‘bij twijfel niet toelaten en wegsturen’.

  • Voor uw gezondheid en de gezondheid van de medewerkers vragen wij u zich aan de volgende hygiënemaatregelen te houden:
  • Bij binnenkomst van onze sociëteit de handen desinfecteren!
  • Was regelmatig de handen: 20 seconden lang met water en zeep, daarna de handen goed drogen met een papieren handdoek.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg. Was of desinfecteer direct daarna uw handen.
  • Vermijd ieder fysiek contact.
  • Houd altijd minimaal 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.
  • Maak vóór vertrek naar ‘De Unie’ thuis nog gebruik van het toilet.

Wij vragen iedereen te allen tijde de instructies van de medewerkers strikt op te volgen.

Wij zullen erop toezien dat deze richtlijnen strikt worden nageleefd. Daarom is het belangrijk dat in geen van de zalen de bezoekers zonder toezicht worden gelaten.

De medewerkers zullen zelf het voorbeeld geven en zich ook strikt aan bovenstaande richtlijnen houden.

  • Toegang en ontvangst

Via de uitnodigingsbrief vragen wij de bezoekers niet eerder dan 15 minuten voor aanvang de sociëteit binnen te gaan. Tot dan toe dienen bezoekers in de auto te blijven, of buiten op gepaste afstand te wachten totdat het tijd is. Houdt u zich hierbij ook aan de richtlijnen, dus niet allemaal tegelijk naar binnen gaan. Volg hierbij ook de instructies van de medewerkers op.

‘De Unie’ heeft verschillende deuren om het gebouw binnen te gaan. De toegangsdeur tot de sociëteit voor u en uw gasten staat vermeld in de uitnodigingsbrief (die kan dus afwijken van de hoofdingang!).

Een plattegrond met daarop aangegeven de ingang wordt meegestuurd naar de gasten met de uitnodiging. Buiten worden de namen van de gasten afgestemd met de opgegeven lijst, waarna de gasten op afstand naar binnen worden begeleid, naar de kapstok bij de ingang van de zaal en de plaats waar zij hun handen moeten desinfecteren. Als de laatste gast binnen is, worden de deuren gesloten door een van de medewerkers, die vervolgens meteen de handgrepen schoonmaakt.

Per zaal wordt een praeses benoemd die fungeert voor de gasten die op dat moment aanwezig zijn. Deze praeses helpt de medewerkers van de sociëteit bij hun taak om alles voor de gasten in goede banen te leiden. Dit is binnen onze sociëteit al gebruikelijk en past ook goed in deze coronatijd.

Bij binnenkomst zal direct duidelijk zijn waar de bezoekers worden verwacht met een bewegwijzering/looproute.

De toegang en ontvangstruimte is per zaal bepaald.

Er worden posters opgehangen met een overzicht van de spelregels waar iedereen zich aan moet houden. Voor aanvang worden de richtlijnen nogmaals doorgenomen met de praeses van de zaal.

De tafelopstelling in de zalen is op basis van de 1,5 meternorm. Dit geldt ook voor de gemarkeerde looplijnen in de zaal en naar de toiletruimte.

Na elk gebruik wordt de zaal schoongemaakt door de medewerkers.

  • Legitimeren

De zalen dienen vooraf gereserveerd te zijn onder opgaaf van het exacte aantal en de namen van de gasten. Deze namenlijst wordt door de praeses en een medewerker bij binnenkomst gecontroleerd. Zo nodig wordt een legitimatie gevraagd.

  • Toiletgebruik

Hier is ieders aandacht vereist want het aantalwant het aantal toiletgroepen en toiletten is beperkt, waardoor de 1,5 meternorm moeilijker is te handhaven.

In de toiletruimte wordt de 1,5 meterruimte met strips op de vloer aangegeven. Enkele wastafels en urinoirs zullen worden afgesloten.

We vragen bij het toiletgebruik ook van de praeses oplettendheid: voorkom dat er meerdere gasten tegelijk naar het toilet gaan! Gefaseerd naar het toilet gaan is de boodschap, m.a.w. iemand gaat en de volgende gaat pas wanneer de eerste terug is. Houd hier rekening mee aan het begin, tijdens de eventuele pauze en bij het vertrek. Op de deuren van de toiletten worden stickers aangebracht om extra aandacht te vragen voor de 1,5 meter afstand.

Voor de toiletten geldt een apart schoonmaakprotocol voor deurklinken, drukknoppen en andere contactoppervlakten. De hoofddeuren van de toiletruimte blijven open. De deurklinken en slotknoppen van de individueel afsluitbare toiletten dienen direct na gebruik door de gast zelf te worden gereinigd. Dit staat vermeld op de poster met het protocol. De toiletten worden tussendoor ook nog door de medewerkers met regelmaat schoongemaakt.

  • Het serveren van drankjes en maaltijden en afruimen

Er wordt duidelijk aan de praeses en de gasten doorgegeven hoe de procedure is voor het serveren van drankjes en maaltijden en het afruimen.

De maaltijden en de drankjes worden op een bijzettafel neergezet. Een van de tafelgasten zal de borden en drankjes vervolgens op de tafel plaatsen. De drankjes worden in flesjes aangeboden en de gasten wordt gevraagd deze zelf in de glazen te schenken.

Na afloop van de maaltijd kunnen borden, glazen en bestek weer op de bijzettafel worden geplaatst, waarna zij door een van de medewerkers worden opgehaald. 

 

  • Afrekenen

In overleg met de praeses wordt de procedure van het afrekenen bepaald. Vooralsnog wordt gedacht aan contactloos betalen evt. via een QR-code.

 

  • Gebruik van de garderobe

De vaste garderobe is niet in gebruik. Bij binnenkomst in de zaal staat een kledingrek waar jassen kunnen worden opgehangen.

 

  • Rookbeleid

Binnen en buiten roken tijdens uw bezoek aan de sociëteit is niet toegestaan.

  • Afhaalservice

De afhaalservice zal ook in de maand juni worden voortgezet. In het weekbericht staan de keuzemaaltijden vermeld. In verband met de beperkte heropening van ‘De Unie’ vanaf juni met activiteiten in de zalen kunnen de tijden voor het afhalen van maaltijden incidenteel worden gewijzigd.

Inlog leden