Over 'De Unie'

  • Home
  • Over 'De Unie'
  • Corona Protocol

Coronaprotocol voor terrassen en zalen van ‘De Unie’

CORONAPROTOCOL voor terrassen en zalen van  ‘DE UNIE’.

Een ’levend document’, dat bij nieuw beleid van de regering/ R.I.V.M regelmatig een update krijgt.

V3 - 7 juni 2021 aanpassing Bestuur/HP

ALGEMEEN

Uitgangspunt is om de kans op besmetting te beperken. De 1,5 meter afstand is hier een belangrijke regel, evenals zo weinig mogelijk contactmomenten. Voor de gezondheid van onze bezoekers en van onze medewerkers zijn wij dit verplicht. Ook op de terrassen houden we de 1,5 meter norm aan. Zo zijn de tafels en de looplijnen ook opgesteld. Er zijn tafels opgesteld voor maximaal 4 personen per tafel. Hieronder geven wij per item aan wat wij nodig achten en wat hiervoor de richtlijnen zijn.

 BIJ AANKOMST EN TIJDENS HET VERBLIJF OP HET TERRAS

Voor uw gezondheid en de gezondheid van de medewerkers van ´De Unie´ vragen wij u aan de volgende hygiënemaatregelen te houden:

  • Bij betreden van ons terras of een van de zalen uw handen desinfecteren!
  • Was regelmatig uw handen: 20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed drogen.
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes om uw neus te snuiten en gooi deze daarna weg. Was daarna uw handen of desinfecteer ze direct aan tafel.
  • Vermijd fysiek contact.
  • Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen.

Wij vragen ten alle tijde de instructies van het personeel op te volgen. Zij zien erop toe dat deze richtlijnen worden nageleefd .

TOEGANG EN ONTVANGST

Wij vragen bezoekers niet eerder dan 15 minuten voor aanvang het terras of de zaal te betreden. Houdt u hierbij ook aan de richtlijnen, dus afstand houden en volg instructie van het personeel op.

De toegang tot het terras of de zalen wordt aangegeven bij bevestiging van de aanmelding:

  • Via het trappetje aan de ’s Gravelandseweg weg naar Place d’ Amis.
  • Vanaf de hoofdingang naar het voor-terras.
  • Voor de zalen via de hoofdingang.  

Bij de triage wordt getoond waar u (verplicht!) de handen kunt desinfecteren bij de ingang van het terras. Bij binnenkomst zal direct duidelijk zijn waar u als bezoeker wordt verwacht met een bewegwijzering/looproute van en naar de toiletten. Vanaf het voorterras is dat bij de garderoberuimte; vanaf Place d ‘Amis de toiletten achter de biljartzaal. Men mag niet verder het gebouw in dan van en naar de toiletten. Na elk gebruik wordt de zaal schoongemaakt.

  • Iedere bezoekende Ledengroep wordt geacht een verantwoordelijk ‘Praeses’, aan te wijzen voor de groepsleden die op dat moment (aan tafels van 4) aanwezig zijn. Deze praeses helpt het personeel bij hun plicht om alles voor de gasten in goede banen te leiden.

LEGITIMEREN

Zitplaatsen (er zijn geen staplaatsen) dienen vòòraf gereserveerd te worden in een e-mail aan :Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en zeker bij Ledenclubs moet worden aangegeven met hoeveel personen men komt en wie dat zijn (namenlijst). Deze lijst wordt bij binnenkomst afgevinkt en gecontroleerd. Zo nodig wordt een legitimatie gevraagd.

DE TOILETTEN

Op de toiletten zullen we de 1,5 m ruimte op de vloer aangeven en eventueel wasbakken en toiletten sluiten om die ruimte te kunnen behouden.  We vragen hier van de praeses de nodige oplettendheid: voorkom dat men in groepen naar het toilet gaat! Gefaseerd naar het toilet gaan is de boodschap m.a.w. iemand gaat en de volgende gaat pas wanneer de eerste terug is. Hou hier rekening mee aan het begin, tijdens de eventuele pauze en bij het vertrek. Op de deuren van de toiletten wordt een sticker aangebracht die nogmaals aandacht vraagt voor de 1,5 m afstand.

Op de toiletten geldt een schoonmaakprotocol voor deurklinken, drukknoppen en andere contactoppervlakken; deurklinken en slotknoppen van de individueel afsluitbare toiletten in de ruimte worden direct na gebruik door de gast schoongemaakt. De hoofddeuren van de toiletruimte blijven open. De toiletten worden met regelmaat schoongemaakt.

OPENINGSTIJDEN & MAX. AANTAL BEZOEKERS PER TERRAS/ZAAL

Het terras is maandag tot en met vrijdag open van 12.00- 20.00 uur. Vooralsnog is het mogelijk om maximaal 50 personen tegelijkertijd toe te laten per terras. Dit betekent dat er vooraf gereserveerd moet worden en dat er een planning wordt gemaakt voor de komende periode. Ook voor de zalen geldt dat er een maximumaantal gasten aanwezig kan zijn: (Noenzaal 32 personen, van Meertenzaal 32 personen, Schutterij 8 personen). De zalen zijn geopend van 12.00 uur tot 22.00 uur.

DE LOCATIES BINNEN EN BUITEN ZIJN OPEN,   Voor deze locaties geldt het volgende:

  • Iedereen houdt 1,5 meter afstand.
  • Reserveren is verplicht voor Leden en Ledenclubs.
  • Er kan voor maximaal 4 personen per tafel worden gereserveerd.
  • Gezondheidscheck is verplicht en locaties moeten bezoekers vragen om zich te registreren.
  • De verkeersstromen van het publiek moeten goed gescheiden blijven. Ook in de sanitaire voorzieningen.
  • De beheerder treft hygiënemaatregelen op locatie. zoals het beschikbaar stellen van desinfecterende handgel en gelegenheid om handen te wassen.
  • Een vaste plek is verplicht. Dit geldt voor alle locaties waar er geen doorstroom van mensen is. Dat zijn locaties waar mensen veelal zitten en niet veranderen van plek tijdens hun bezoek. Dit geldt niet voor locaties waar er een doorstroom van mensen is.
    • In locaties waar mensen een vaste zitplaats hebben en waar geen doorstroom plaatsvindt zijn maximaal 50 personen per ruimte toegestaan op 1.5 meter afstand. Dit is exclusief personeel.
    • In ruimten met een verkeersfunctie, zoals de toegangshal, gangen en garderobes.
    • In doorstroomlocaties mag er 1 bezoeker per 10m2 aanwezig zijn. Dit geldt voor alle locaties binnen en buiten. Dit is exclusief personeel. 

SERVEREN EN AFRUIMEN

De procedure voor het serveren van drankjes en maaltijden/ snacks en het afruimen wordt duidelijk aan de praeses en gasten uitgelegd. Zelfbediening – even bestellen/afhalen aan de bar- is niet toegestaan.

AFREKENEN

Aan de praeses en gasten wordt aangegeven wat de procedure van het afrekenen is na afloop van de bijeenkomst. Wij vragen u uitsluitend per PIN te betalen .

ZINGEN EN SCHREEUWEN

Het wordt afgeraden om buiten de eigen woning in groepsverband te zingen of te schreeuwen.

BINNENSPORTEN

Voor het kegelen, biljarten en bridgen zijn aparte afspraken gemaakt. Deze afspraken zijn op te vragen bij de respectievelijk verantwoordelijk commissarissen, Pieter Goderie (kegelen), Eric Roldanus (biljarten), Joop de Jong (bridge).

GEBRUIK VAN DE GARDEROBE

Aan alle gasten wordt duidelijk aangegeven dat garderobegebruik weer mogelijk is. Hiervoor gelden de regels als een ruimte met doorstroomfunctie, zoals toegangshal en gangen:  In doorstroomlocaties mag er 1 bezoeker per 10m2 aanwezig zijn. Dit geldt voor alle locaties binnen en buiten. Dit is exclusief personeel.

Nog even de uitgangspunten op een rij:

Bij gepland, aangemeld bezoek aan ‘De Unie´ moet u thuisblijven en ons afbellen bij:

  • Neusverkoudheid
  • Loopneus
  • Niezen
  • Keelpijn
  • Lichte hoest
  • Verhoging of koorts
  • Benauwdheid

Advies: neem in deze gevallen contact op met de GGD en laat u testen.

Onze medewerkers hebben de volgende instructie: “Als een gast bij de ontvangst of gedurende het bezoek last heeft van één van deze symptomen, wordt de gast vriendelijk, maar dringend verzocht te vertrekken. Hierbij geldt als uitgangspunt ‘bij twijfel niet toelaten en wegsturen’.

Inlog leden